11 mei 2017

Alvaiázere – Lissabon
Onze drie Franse zaalgenoten zijn er al vroeg bij vanmorgen. Ondanks dat ze zo min mogelijk lawaai maken worden we er toch wakker van. Als ze uiteindelijk zijn vertrokken komen wij het bed uit en hebben we alle ruimte. We ontbijten in het keukentje van de beheerder die zelf ook al druk aan de slag is.

We verlaten Alvaiázere zoals we gekomen zijn namelijk in het regenpak. Eenmaal onderweg schuilen we ,net niet op tijd, onder een afdak voor een dikke regenbui. Net als we denken het gaat wel weer en de weg vervolgen komt zijn tweelingbroer naar beneden en vluchten we als een speer terug onder het zelfde afdak. Ook tijdens de koffiepauze keldert er weer het een en ander uit de hemel. Pluvius heeft blijkbaar een onbeperkte voorraad. Na de koffie rijden we naar het station van Tomar om een stukje met de trein te gaan. We denken mooi op tijd te zijn en de verwachting is dat we om 11.51 uur kunnen vertrekken. Rond die tijd is er nog geen trein maar om 11.54 komt hij aan. Als we na een tijdje de machinist naar de ander kant van de trein zien lopen stappen wij ook in. Het blijkt vroeg genoeg want we moeten nog wachten tot 13.15 uur voordat hij werkelijk vertrekt voor een twee uur durende rit naar Lissabon Oriënt. Als we aangekomen zijn en eerst even een bakje doen, komt er van bovenaf ook nog een bakje bij dat de straten volledig blank zet. Bij de toerist information nabij allemaal dure hotels informeren we naar een betaalbare kamer voor twee nachten. Bij een nabijgelegen jeugdherberg is nog een kamer beschikbaar met een gekrompen kingsize bed. Als we daar aankomen wipt er een stel net vóór ons naar binnen die na langdurig beraad en om wat voor reden dan ook, uiteindelijk de kamer afwijzen. De laatste kamer is nu voor ons. Voor alle sanitaire voorzieningen moeten we een verdieping lager zijn, want we slapen eigenlijk op de vrouwenafdeling. We maken er geen probleem van we zijn wel wat gewoon zo langzamerhand. Morgen ontmoeten we Wytske en Patricia in de stad. Op de i-Pad zien we het toestel van Transavia landen om zes uur plaatselijke tijd. Ze zullen wel wat extra tijd nodig hebben voordat ze in hun appartement arriveren want het is ontzettend druk op de luchthaven in verband met het bezoek van de paus aan Fatima. Wij eten nog een lekkere maaltijd in een india’s restaurant en zien de eerste helft van Ajax op TV. De tweede helft beluisteren we via de i-Pad en ondertussen buiken we een beetje uit op de gekrompen kingsize.

Dit bericht is geplaatst in Spanje 2017. Bookmark de permalink.

Eén reactie op 11 mei 2017

1. Mineke van der Male schreef:

Wat gezellig om zo jullie reis te volgen. Wens jullie nog veel lezier, maar vooral zon?